eSport Beretning for Kalenderåret 2024

Træning Generelt:

Esportafdelingen har i løbet af 2023 kunnet tilbyde træning én gang om ugen med et fuldt hold på 12 spillere pr. gang. Vi tilbyder en række forskellige spil, hvoraf de klart mest populære er Fortnite og Roblox, som spilles på vores Casual Gaming-hold, da vi ikke længere tilbyder et dedikeret Fortnite-hold. Casual Gaming-holdet bærer vores medlemstal oppe, og dette vil derfor være vores fokusområde i 2024.

Vi har afholdt to LAN i HIF-klubhuset i 2023. Vi har endnu ikke rammer eller kapacitet til at afholde større arrangementer, men alle er tilfredse med at kunne afholde interne LANs i mindre skala indtil videre. Vores ambition er at gennemføre to til tre LAN-aktiviteter om året fremadrettet, da dette er efterspurgt, og vi modtager positiv respons hver gang.

Medlemmer:

Vi har stadig et lavt, men dog stabilt medlemstal. Vi kunne ønske os, at flere gik til træning hos os ugentligt, men med den nuværende trænerkapacitet vil det også være en udfordring at udbyde flere hold. Én af forklaringerne kan også være manglende kommunikation omkring vores hold. Selvom vi anvender Facebook til markedsføring, er dette sandsynligvis ikke nok.

En stabil kerne af spillere har dog holdt ved, og vi forsøger at danne faste hold til træning ud fra disse medlemmer.

Nye Tiltag Generelt:

Med vores seneste LAN-succes har vi fået blod på tanden. Rammerne er muligvis til at prøve at lave et LAN med op mod 100 deltagere. Dette vil dog kræve faciliteter fra GIH og involvering af flere personer, så koordineringen skal tænkes ind her også. Vi har hele tiden modtaget positive tilbagemeldinger på vores LAN, og vi arbejder hele tiden på at optimere med nye og bedre aktiviteter og tilbud i forbindelse med LAN.

Vi fornemmer i denne forbindelse, at vores "oldboys" m/k-zone til vores LANs vokser, og at flere, typisk fædre, synes, at det er hyggeligt at deltage med deres børn. Dette er også noget, vi aktivt tænker ind, når vi planlægger events, og vi forsøger at imødekomme dette behov.

Med ønsket om et godt 2024 til alle i HIF.

//H2Gaming-teamet